Ania: 604 843 202, Paweł: 509 173 091 | anna@structogram.pl pawel@structogram.pl

BIZNES & MÓZG

Brak sprzedaży – nr 1 niepowodzeń w prowadzeniu biznesu

Może jesteś właścicielem firmy, menedżerem zarządzającym działem sprzedaży lub sprzedawcą. Zapewne masz ustalone ambitne, mierzalne i zarazem realne cele sprzedażowe. Lecz coś idzie nie tak.

Wracasz sfrustrowany do domu, masz dość przebijania się z Twoją ofertą w gąszczu konkurencji, brakuje Ci czasu, a klienci odsyłają Cię z kwitkiem. Na dodatek wydaje Ci się, że wszystko musisz robić sam.

Skąd ja to znam? – pomyślisz

A może jest tak, że idzie Ci doskonale, masz lojalnych klientów, doskonały zespół, czy niszę rynkową, którą rynek chłonie jak gąbkę. Czujesz się doskonale i chcesz jeszcze więcej.

Dziś będzie o sprzedaży, a właściwie o tym co zrobić, żeby było lepiej lub jeszcze lepiej. I jak najnowsze badania nad mózgiem pomogą Ci rozwiązać Twoje sprzedażowe problemy.

Jak uwolnić potencjał swojej firmy, swojego zespołu lub po prostu swój, zacząć sprzedawać i zarabiać pieniądze?

To pytanie zadają sobie Ci, którzy sprzedażą zajmują się na co dzień. Znam to, bo od 19 lat prowadzę firmę.

Było dobrze, było źle i jest super. Tak jak w każdym biznesie to nie sukces ale to jak się do niego się przygotujemy ma największe znaczenie.

Dlaczego firmy się kończą?

Z drugiej strony ponad 50% młodych firm upada w pierwszym roku działania, bo ich właściciele nie mają dostatecznej wiedzy jak sprzedawać i generować zysk, a większość ich działań to przypadkowe sukcesy.

Dodatkowo większość sprzedawców uważa, że aktualny proces sprzedaży jest za długi ze względu na niedopasowanie produktu, czy usługi, biurokrację czy nieefektywność samych procesów sprzedażowych w firmie. Jednocześnie sprzedaż jest właśnie tym elementem, który napędza wzrost firmy i „utrzymuje” resztę działów – takie są fakty.

Z drugiej strony klienci chcą indywidualnego podejścia, wartości dodanej do tego co już maja, chcą być traktowani elegancko i chcą czuć się ważni.

Jednym słowem sprzedawcy stoją między wymaganiami firmy a wymaganiami klientów.

Jak sobie z tym poradzić?

Co zrobić, żeby proces sprzedażowy był efektywny, przyjemny i dawał satysfakcje z zrealizowanych planów jednocześnie łącząc oczekiwania i wymagania klienta?

Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci połączyć te dwie rzeczywistości, tak, żebyś już od razu mógł je zastosować w swoim codziennych obowiązkach.

1. Sprzedawaj rozwiązanie

Najpierw zrozum problemy klientów. Zapisz te trzy najważniejsze, zwróć uwagę na co narzekają, czego nie mają lub to co cenią najbardziej. Zastanów się jak Twój produkt czy usługa może im pomóc w ich rozwiązaniu. Pamiętaj, że dziś produkt ma rozwiązywać problem, satysfakcja jest na wyciągniecie ręki.

2. Sprzedawaj słuchając

Słuchaj, zadawaj pytania, pozwól klientowi mówić zanim zaczniesz zachwalać swój produkt czy usługę. Już wiele razy widziałam jak długa prezentacja zabiła całe spotkanie, a na moje pytanie co potrzebował klient sprzedawca nie był wstanie precyzyjnie odpowiedzieć po spotkaniu.

3. Buduj relacje oparte na zaufaniu

Kiedy wchodzisz na spotkanie do klienta ZAWSZE pamiętaj o tym co możesz klientowi dać jako wartość dodaną, niezależnie od tego jak zamkniesz sprzedaż. Najnowsze trendy, nowinki, zmiany na rynku czy po prostu coś czego nauczyłeś się na ostatnim szkoleniu i tobie pomogło może być właśnie taką wartością dodaną. Bądź zapamiętany jako ktoś, kto zawsze coś oferuje, a nie ten co chce coś wyciągnąć. Wiele razy widziałam osoby, które wchodząc na spotkanie ze mną i zamiast tęczówek w oku miały symbol dolara. To nie wróży dobrej sprzedaży.

4. Doceniaj osoby, które mogą wpłynąć na decyzje Twojego klienta

Według badań najwyższą konwersje sprzedaży maja polecenia od poprzednich klientów czy znajomych potencjalnego klienta – pewnie sam najbardziej ufasz takim rekomendacjom jako kupujący. Dlatego utrzymuj dobre relacje z tymi osobami, bez względu na to, czy już sprzedaż zamknąłeś czy jeszcze nie.

5. Bądź autentyczny

Ludzie na końcu kupują od Ciebie, a nie od firmy. Kupują Ciebie a nie Twój produkt. Autentyczność jest czymś co jest najważniejszym czynnikiem dobrej sprzedaży. Co więcej będąc autentycznym jesteś polecany dalej, a Twoje dobre imię jest jak najsprawniejsza kampania marketingowa. Tylko jak być autentycznym? Trudne w dzisiejszym i bardzo zabieganym świecie. Z drugiej strony czy w dzisiejszych czasach można sobie pozwolić na nie bycie autentycznym? Odpowiedzi szukaj w najnowszych badaniach nad mózgiem.

6. Stosuj najnowsze badania nad mózgiem

Structogram. To dzięki ich znajomości usprawnisz proces sprzedażowy, poznasz siebie i swojego klienta. Pozwolą Ci zdobyć umiejętności jak reagować na trudne pytania i jak być doskonale przygotowanym na spotkania sprzedażowe, zamykając je szybciej i skuteczniej, będąc do tego autentycznym.

>

Może Ci się spodobać...

Jak sprzedać zielonego Fiata Pandę z pełnym wyposażeniem?

  BIZNES & MÓZG Jak sprzedać zielonego Fiata Pandę z pełnym wyposażeniem? Sekret skutecznej sprzedaży Jak kojarzy Ci się słowo “sprzedaż”? Wiele osób krzywi się na sam jego dźwięk. Nic w tym dziwnego, natrętni handlowcy, którzy zewsząd atakują nas wyuczonymi skryptami...

Jak zwiększyć swoją efektywność? Efektywność w 4 krokach!

BIZNES & MÓZG Jak zwiększyć swoją efektywność? Jak zwiększyć swoją efektywność? Pewnie nie raz zadawałeś sobie to pytanie. Koniec końców, każdy marzy o tym, by wymierzone zadania wykonywać możliwie jak najszybciej (nie zaniedbując przy tym ich jakości), a w rezultacie...

Sztuka przyciągania klientów

  BIZNES & MÓZG Sztuka przyciągania klientów "Co robię nie tak?" Wyobraź sobie taką sytuację: po kilku latach pracy na etacie postanawiasz zacząć żyć na własny rachunek i założyć wymarzoną firmę. Wydaje Ci się, że jesteś do tego świetnie przygotowany: masz potrzebny...