Ania: 604 843 202, Paweł: 509 173 091 | anna@structogram.pl pawel@structogram.pl
BIZNES & MÓZG

Brak zaangażowania pracowników – ten problem da się rozwiązać!

Zdarza Ci się myśleć, że Twój zespół nie daje z siebie wszystkiego w trakcie wykonywania swoich obowiązków? Brak zaangażowania pracowników to jeden z najpoważniejszych problemów w biznesie, to właśnie ono bezpośrednio przekłada się bowiem na wyniki Twojej firmy. Jak zatem zachęcić podwładnych do działania?

Ludzie z natury są zmotywowani!

Choć takie podejście może Cię zaskoczyć, wierzymy, że ludzie z natury są zmotywowani. W przeciwnym wypadku nie staraliby się przecież o pracę w Twojej firmie! Jedyny szkopuł polega na tym, byś pomógł im utrzymać ten stan i nie odebrał im chęci do działania. A jak to zrobić?

Przede wszystkim zawsze dostrzegaj w Twoim pracowniku człowieka. Uważnie obserwuj jego styl pracy, zwracając uwagę na to, co go motywuje, a co pozbawia go zapału, ale zainteresuj się także jego życiem osobistym. Być może członek Twojego zespołu planuje akurat kupić dom? A może jest w szale ślubnej gorączki? Wiedząc, co jest dla niego ważne, zrozumiesz, jak do niego dotrzeć, a przy tym najzwyczajniej w świecie zyskasz jego sympatię. Prędko przekonasz się, że umiejętność wykorzystywania tego typu „miękkich” kompetencji ma ogromny wpływ na rozwój biznesu, a Twój zespół z pewnością doceni fakt, że nie postrzegasz go wyłącznie jako narzędzia do osiągania własnych celi.

Szef jako przewodnik?

Powyższa wskazówka w dużej mierze sprowadza się do stworzenia odpowiedniej atmosfery w miejscu pracy. Nadal istnieją szefowie, którzy na każdym kroku pragną podkreślać swój niepodważalny autorytet i „motywować” swoich pracowników, wytykając ich błędy. O ile konstruktywna krytyka jak najbardziej jest wskazana, pamiętaj, że umniejszanie wartości pracownika nie zaprowadzi Cię za daleko. Wejdź w rolę przewodnika, który wskaże zespołowi drogę, odpowie na trapiące pytania i udzieli niezbędnych wskazówek, jeśli zajdzie taka potrzeba zamiast stawiać się w roli nieomylnego guru. Zadbaj o to, by Twoi pracownicy czuli się dobrze, a jednocześnie miej na uwadze, by faktycznie skupiali się na pracy – upewnij się, że atmosfera jest miła, ale nie przesadnie pobłażliwa. Brak zasad powoduje bowiem, że ludzie tworzą swoje własne zasady.

Rozwój pracownika to rozwój biznesu!

Na pewno wiesz, jak cenną wartością jest na rynku pracy „możliwość rozwoju”? Niestety coraz częściej ten zwrot okazuje się utartym frazesem. Tymczasem, dbając o rozwój pracownika, dbasz też o rozwój swojego biznesu. Nie jesteś w danym momencie w stanie awansować pracownika? Pomyśl zatem o szkoleniu czy kursie, na który możesz go wysłać, by szlifował swoje kompetencje lub wyznacz mu istotne zadanie i pozwól mu być samodzielnym, dając mu kredyt zaufania. Nie pozwól, by Twój zespół stanął w miejscu i stał się niewolnikiem rutyny – to na pewno nie wpłynie dobrze na poziom jego zaangażowania!

Wszystko to można podsumować jednym zdaniem – okazuj swojemu pracownikowi szacunek i traktuj go tak, jak sam chciałbyś być traktowany. Możesz mieć pewność, że Ci się za to odwdzięczy!

>

Może Ci się spodobać...

6 wskazówek, które pomogą Ci mistrzowsko zarządzać sobą w czasie

6 wskazówek, które pomogą Ci mistrzowsko zarządzać sobą w czasie Dlaczego doba ma tylko dwadzieścia cztery godziny? Wielu z nas regularnie zadaje sobie to pytanie. No bo jak to możliwe, by w tak krótkim czasie wywiązać się z ciągle rosnącej liczby obowiązków, a do...

Jak sprzedać zielonego Fiata Pandę z pełnym wyposażeniem?

  BIZNES & MÓZG Jak sprzedać zielonego Fiata Pandę z pełnym wyposażeniem? Sekret skutecznej sprzedaży Jak kojarzy Ci się słowo “sprzedaż”? Wiele osób krzywi się na sam jego dźwięk. Nic w tym dziwnego, natrętni handlowcy, którzy zewsząd atakują nas wyuczonymi skryptami...

Jak zwiększyć swoją efektywność? Efektywność w 4 krokach!

BIZNES & MÓZG Jak zwiększyć swoją efektywność? Jak zwiększyć swoją efektywność? Pewnie nie raz zadawałeś sobie to pytanie. Koniec końców, każdy marzy o tym, by wymierzone zadania wykonywać możliwie jak najszybciej (nie zaniedbując przy tym ich jakości), a w rezultacie...