Ania: 604 843 202, Paweł: 509 173 091 | anna@structogram.pl pawel@structogram.pl

BIZNES & MÓZG

Sztuka przyciągania klientów

“Co robię nie tak?”

Wyobraź sobie taką sytuację: po kilku latach pracy na etacie postanawiasz zacząć żyć na własny
rachunek i założyć wymarzoną firmę. Wydaje Ci się, że jesteś do tego świetnie przygotowany: masz
potrzebny kapitał, dobry biznesplan, innowacyjny produkt. Wszystko zaplanowałeś od A do Z. Z
entuzjazmem stawiasz swoje pierwsze kroki w biznesie i… prędko odkrywasz, brakuje Ci klientów.
„Co robię nie tak?”, myślisz i zaczynasz kombinować. Odświeżasz ofertę, czytasz o marketingowych
trikach i wydajesz niebotyczne sumy na promocję. I rzeczywiście, pieniądze zainwestowane w
działania promocyjne przysparzają Ci nowych klientów, część z nich decyduje się skorzystać z Twoich
usług, jednak zdecydowana większość nie wraca. Co teraz?

Czy pomyślałeś, że problem może tkwić nie w jakości Twojego produktu czy zasięgu akcji
promocyjnej, a w Twojej relacji z klientem? Nawet jeśli wyznajesz zasadę „klient nasz pan” i robisz
wszystko, by go zadowolić, może się okazać, że najzwyczajniej w świecie wcale nie tego od Ciebie
oczekuje.

 

 

Jak zatem przekonać do siebie klienta?

Przede wszystkim spróbuj go poznać. Nieważne, czy spotykasz się z nim w cztery oczy, czy kontaktujesz się z nim jedynie w Internecie – zawsze możesz wyciągnąć stosowne wnioski. Każdy klient jest inny i każdy oczekuje od Ciebie czegoś innego. Jednej osobie będzie zależało na maksymalnej dawce profesjonalizmu i jak największej liczbie suchych faktów, inna będzie natomiast chciała, byś wytłumaczył jej wszystko „po ludzku”, z uśmiechem na twarzy. Niejednokrotnie sam rodzaj branży w dużej mierze definiuje Twojego klienta, choć zawsze mogą zdarzyć się wyjątki.

Klient chce widzieć, że jest dla Ciebie ważny!

Zastanawiasz się, jak poznać klienta, o którym tak naprawdę nic nie wiesz? Obserwuj go. Słuchaj.
Zobacz, na co reaguje najlepiej. Pokaż mu, że autentycznie interesuje Cię jego zdanie i udowodnij, że
chcesz go poznać. Pytaj, rozmawiaj, poproś o jego opinię. Przede wszystkim nigdy nie traktuj go
schematycznie. Nie graj kogoś innego, ale dostosuj dyskurs do jego oczekiwań. W skrócie – dbaj o
niego i bądź ciekawy.

Warto poświęcić trochę czasu na poznanie osoby, która się do Ciebie zwraca, nic bowiem nie rozwija
biznesu tak jak zadowolony klient, który nie raz potrafi wprawić w ruch potężną machinę
rekomendacji – jednego z najważniejszych elementów sukcesu. Przekonaliśmy Cię? Zatem do dzieła!

Sztuka przyciągania klientów
5 (100%) 2 votes

>

Może Ci się spodobać...

Jak sprzedać zielonego Fiata Pandę z pełnym wyposażeniem?

  BIZNES & MÓZG Jak sprzedać zielonego Fiata Pandę z pełnym wyposażeniem? Sekret skutecznej sprzedaży Jak kojarzy Ci się słowo “sprzedaż”? Wiele osób krzywi się na sam jego dźwięk. Nic w tym dziwnego, natrętni handlowcy, którzy zewsząd atakują nas wyuczonymi skryptami...

Jak zwiększyć swoją efektywność? Efektywność w 4 krokach!

BIZNES & MÓZG Jak zwiększyć swoją efektywność? Jak zwiększyć swoją efektywność? Pewnie nie raz zadawałeś sobie to pytanie. Koniec końców, każdy marzy o tym, by wymierzone zadania wykonywać możliwie jak najszybciej (nie zaniedbując przy tym ich jakości), a w rezultacie...

Mózg nie lubi się nudzić!

  ŻYCIE & MÓZG Mózg nie lubi się nudzić, czyli 5 sposób na rutynę! Mózg nie lubi się nudzić! Wielu z nas często zdarza się nie pamiętać, jak przebiegła nasza droga do pracy lub jaki strój włożyliśmy danego dnia. Wynika to z faktu, że niektóre czynności powtarzamy tak...