Ania: 604 843 202, Paweł: 509 173 091 | anna@structogram.pl pawel@structogram.pl
BIZNES & MÓZG
Sztuka przyciągania klientów

“Co robię nie tak?”

Wyobraź sobie taką sytuację: po kilku latach pracy na etacie postanawiasz zacząć żyć na własny
rachunek i założyć wymarzoną firmę. Wydaje Ci się, że jesteś do tego świetnie przygotowany: masz
potrzebny kapitał, dobry biznesplan, innowacyjny produkt. Wszystko zaplanowałeś od A do Z. Z
entuzjazmem stawiasz swoje pierwsze kroki w biznesie i… prędko odkrywasz, brakuje Ci klientów.
„Co robię nie tak?”, myślisz i zaczynasz kombinować. Odświeżasz ofertę, czytasz o marketingowych
trikach i wydajesz niebotyczne sumy na promocję. I rzeczywiście, pieniądze zainwestowane w
działania promocyjne przysparzają Ci nowych klientów, część z nich decyduje się skorzystać z Twoich
usług, jednak zdecydowana większość nie wraca. Co teraz?

Czy pomyślałeś, że problem może tkwić nie w jakości Twojego produktu czy zasięgu akcji
promocyjnej, a w Twojej relacji z klientem? Nawet jeśli wyznajesz zasadę „klient nasz pan” i robisz
wszystko, by go zadowolić, może się okazać, że najzwyczajniej w świecie wcale nie tego od Ciebie
oczekuje.

Jak zatem przekonać do siebie klienta?

Przede wszystkim spróbuj go poznać. Nieważne, czy spotykasz się z nim w cztery oczy, czy kontaktujesz się z nim jedynie w Internecie – zawsze możesz wyciągnąć stosowne wnioski. Każdy klient jest inny i każdy oczekuje od Ciebie czegoś innego. Jednej osobie będzie zależało na maksymalnej dawce profesjonalizmu i jak największej liczbie suchych faktów, inna będzie natomiast chciała, byś wytłumaczył jej wszystko „po ludzku”, z uśmiechem na twarzy. Niejednokrotnie sam rodzaj branży w dużej mierze definiuje Twojego klienta, choć zawsze mogą zdarzyć się wyjątki.

Klient chce widzieć, że jest dla Ciebie ważny!

Zastanawiasz się, jak poznać klienta, o którym tak naprawdę nic nie wiesz? Obserwuj go. Słuchaj.
Zobacz, na co reaguje najlepiej. Pokaż mu, że autentycznie interesuje Cię jego zdanie i udowodnij, że
chcesz go poznać. Pytaj, rozmawiaj, poproś o jego opinię. Przede wszystkim nigdy nie traktuj go
schematycznie. Nie graj kogoś innego, ale dostosuj dyskurs do jego oczekiwań. W skrócie – dbaj o
niego i bądź ciekawy.

Warto poświęcić trochę czasu na poznanie osoby, która się do Ciebie zwraca, nic bowiem nie rozwija
biznesu tak jak zadowolony klient, który nie raz potrafi wprawić w ruch potężną machinę
rekomendacji – jednego z najważniejszych elementów sukcesu. Przekonaliśmy Cię? Zatem do dzieła!

>

Może Ci się spodobać...

Mózg nie lubi się nudzić!

  ŻYCIE & MÓZG Mózg nie lubi się nudzić, czyli 5 sposób na rutynę! Mózg nie lubi się nudzić! Wielu z nas często zdarza się nie pamiętać, jak przebiegła nasza droga do pracy lub jaki strój włożyliśmy danego dnia. Wynika to z faktu, że niektóre czynności powtarzamy tak...

Czy jesteś pracoholikiem?

  BIZNES & MÓZG Czy jesteś pracoholikiem? A może pasjoholikiem? Pracoholik czy pasjoholik? Szybkie tempo życia, dążenie do samorealizacji i coraz większe wymagania rynku sprawiają, że pracujemy więcej niż kiedykolwiek. Wielu z nas zabiera swoje obowiązki zawodowe do...

Emocje i biznes – przeciwieństwa się przyciągają!

BIZNES & MÓZG Emocje i biznes – przeciwieństwa się przyciągają! Wielu z nas hołduje przekonaniu, że w twardym świecie biznesu nie ma miejsca na emocje. Tymczasem, w dzisiejszych czasach prym zaczyna wieść zgoła inne podejście. Dlaczego? Coraz istotniejszą rolę odgrywa...